Хто може стати вашими конкурентами? Бізнес-аналіз

У світі існує безліч компаній та організацій, які пропонують подібні товари чи послуги. У бізнесі це означає, що вам доводиться зіткнутися із конкуренцією. Але хто може бути такими конкурентами?

Перший тип конкурентів – це прямі конкуренти. Вони пропонують ті ж товари або послуги, що і ви. Вони можуть бути в тій же галузі та орієнтуватися на ту саму цільову аудиторію. Як результат, конкуренція між вами може бути яскравою та інтенсивною. Вам доведеться боротися за кожного клієнта, запропонувати найкращу ціну чи якість, зробити щось унікальне, щоб виділитись серед конкурентів.

Але є й інший вид конкурентів – непрямі конкуренти. Вони не пропонують ті ж товари або послуги, що й ви, але задовольняють таку ж потребу. Наприклад, якщо ви продаєте каву, вашим непрямим конкурентом може бути магазин соку або чайна крамниця. При виборі напою, клієнт може вирішити піти не до вашого магазину, а до магазину конкурента. Тому важливо враховувати не лише прямих, а й непрямих конкурентів, аналізувати їх стратегії та пропонувати своїм клієнтам щось унікальне та цікаве.

Також варто зазначити, що конкуренція може бути як на місцевому, так і міжнародному рівні. Вашими конкурентами можуть бути як невеликі компанії із сусіднього міста, так і гіганти світового ринку. Вони можуть мати великий бюджет на маркетинг і рекламу, а також усталену репутацію. У такому разі вам потрібно буде проявити креативність, бути гнучкими та реагувати на зміни у ринковій ситуації.

Види конкурентівОпис
Прямі конкурентиПропонують схожі товари/послуги та працюють в одній сфері
Непрямі конкурентиПропонують альтернативні товари/послуги, але задовольняють ті самі потреби
Потенційні конкурентиЗнаходяться на ринку, але поки що не пропонують пряму конкуренцію
Непрямі конкурентиПропонують товари/послуги в іншій сфері, але можуть зачіпати одну й ту саму аудиторію

Об'єкти аналізу конкурентів Конкуренти бувають прямими та непрямими. Прямі конкуренти продають продукцію, аналогічну до вашої, для тієї ж цільової аудиторії і користуються такими ж каналами збуту та методами просування.27 лют. 2020 р.

Які конкуренти?

Прямі конкуренти – компанії, що продають аналогічний товар на аналогічному ринку та працюють із Вашою цільовою аудиторією. Непрямі конкуренти – компанії, які продають товар з іншими характеристиками або абсолютно інший продукт, але працюють із Вашою цільовою аудиторією.

Кого можна вважати конкурентами?

Прямий конкурент – це підприємства, що пропонують аналогічні (або ідентичні) продукти чи послуги на одному з вами ринку. Вони змагаються з вами за ту саму клієнтську базу. Їх можна назвати основними конкурентами.

Які конкурентні аналізи бувають?

Методи конкурентного аналізу

  • SPACE дослідження
  • Аналіз SWOT.
  • PEST.
  • Дослідження, що ґрунтується на теорії Майкла Портера
  • Матриця екрану бізнесу General Electric.
  • Метод Бостонської консалтингової компанії (Матриця BCG)
  • Метод бенчмаркінгу (Benchmarking)
  • Метод «Конкурентна карта ринку»