Як можна уявити страву

Як можна описати страви?

Опис страви

  • Зовнішній вигляд (подача, форма, колір)
  • Смак та запах (смакові якості, відтінки, аромат)
  • Текстура (тактильні відчуття)
  • Особливості (більше до страви та напою в цілому)
  • Цінність (корисність, статус страви, економічність або дорожнеча, престижність)

Як правильно пропонувати страви?

Пропонуючи страви та напої, використовуйте характерні слова Гостя — інструменти «підстроювання» під Гостя. Це допоможе Вам встановити контакт/взаєморозуміння з ним. Спостерігайте за Гостем: швидкістю його промови, кількістю жестів, позою, встановіть зоровий контакт. Не варто перераховувати все меню.

Як можна описати смак?

Слова для опис смаку

  1. Кислий: Їжа з яскраво-вираженим гострим кусом. …
  2. Горький: терпкий, різкий, а іноді й зовсім жорсткий відразливий смак. …
  3. Горько-солодкий: Менш різкий, ніж просто гіркий смак. …
  4. Цитрусовий: Яскравий смак з відтінками лимона, лайма, апельсина, мандарину чи грейпфрута

RussianFood.com
Покроковий, рецепти з фото на UkrainianFood.com: 38031 рецепт

Смачні слова для опису страв

Смачні слова для опису страв

Барвистий опис страв – це одна з ключових навичок офіціанта. Як свого часу академік Павлов, змушував собачок спливати слиною, запалюючи лампочку, так і офіціант повинен вміти викликати у гостя трепет передчуття використовуючи гарний опис страв.

Список прикметників (клацніть, щоб завантажити в pdf), які я наведу в цій статті – далеко не повний, тому я планую його постійно оновлювати. Буду радий Вашим доповненням, які Ви можете залишити у коментарях!

Смачні слова для офіціантів

Якщо Ви хочете, щоб Ваші офіціанти почали використовувати барвисті прикметники для опису страв та напоїв, то буде недостатньо просто сказати їм, щоб вони почали це робити. Навіть якщо (фантастична ситуація) вони цього щиро бажають.

прикметники для текстури сиру

Мій досвід показує, що навіть якщо Ви просто зараз роздрукуєте та видасте їм список прикметників, то все, що вони будуть говорити це «смачний», «ароматний» і «вишуканий». Причому часто невпопад. Наприклад, «ароматний вершковий пломбір», «вишуканий борщ». Також офіціанти часто прагнуть компенсувати своє невміння робити якісну презентацію страви – використовуючи зменшувально-пестливі суфікси («сюсюкання»). Цього не можна припускати.

Навчальний відеокурс для офіціантів

Як і у всьому, щоб офіціанти красиво презентували страви та напої, доведеться докласти деяких зусиль.

По-перше, я рекомендую менеджерському складу розробити та записати барвистий опис страв та напоїв. І включити їх до навчального меню. Так, усі офіціанти, які мають проблеми з фантазією, зможуть просто вивчити вже готовий варіант. Крім того, це дозволить вам позбутися небажаної творчості типу «соковитий хліб» або «Освіжаюче картопляне пюре».

прикметники для пива

По-друге, потрібно проводити постійні тренування. Робити це потрібно на щоденних ранкових стафф-мітингах. Можна проводити тренування, просто просячи деяких учасників описати деякі страви чи коктейлі. А можна робити це в ігровій формі. Наприклад, замовивши у нас тренінг для офіціантів «Сервіс, що продає» або спеціальні навчальні ігри для офіціантів. А тут я поділюся однією з ігор для відпрацювання мальовничого опису.

навчальні ігри для офіціантів

Гра для офіціантів: "Чим поб'єш?"

Ціль: привчити офіціантів використовувати прикметники для барвистого опису страв та напоїв.

2. Називає страву чи напій із меню.

3. Учасники по черзі називають барвисті прикметники, що підходять до цієї страви (1. не можна використовувати прикметник «смачний»; 2. прикметник має дійсно підходити до страви/напою або інгредієнта страви. 3. Не можна повторюватися).

4. Усі учасники повинні стежити, щоб дотримувалися правил.

5. Коли в одного учасника закінчилися епітети – гра закінчується.

Петров: Ситний

Васечкін: зі свіжим листям салату

Петров: великий шматок ніжної курячої грудки, приготовленої на вугіллі

Васечкін: ніжний соус цезар

Учасник: "ніжний" вже було!

Васечкін: добре, легкий соус Цезар

Петров: неповторний соус цезар, що готується за спеціальним рецептом із 11 інгредієнтів! І т.д.

Васечкін: (думає більше 10 секунд).

Опис страви

Якщо офіціанти творчі та відмовляються використовувати для опису страви запропонований вами текст, можна запропонувати їм простий алгоритм: перераховуючи інгредієнти страви, додавати до них епітети та прикметники: італійські спагетті аль-денте, ніжний вершковий соус тощо. Можна використовувати по одному епітету із кожної зони відчуттів: смак-запах, зовнішній вигляд, текстура. До речі, якщо хочете отримати багато барвистих описів, подивіться Ultimate Cooking Course від Гордона Рамзі!

Будь-який інгредієнт, так само як напій або страва, можуть бути описані в 5 площинах:

  • Зовнішній вигляд (подача, форма, колір)
  • Смак та запах (смакові якості, відтінки, аромат)
  • Текстура (тактильні відчуття)
  • Особливості (більше до страви та напою в цілому)
  • Цінність (корисність, статус страви, економічність чи дорожнеча, престижність)

5 категорій для опису страв

Всі смачні слова для опису страв я поміщу в доступний для скачування PDF-файл.Щоб ви могли його відразу ж надрукувати та роздати офіціантам для вивчення:

навчальні ігри для офіціантів

Заборонені слова

Якихсь однозначно заборонених слів я придумати не можу, все залежить від контексту. Деякі епітети будуть забороненими в одному випадку (заморожена риба) і доречними в іншому (заморожений фруктовий сік, в якому-небудь коктейлі).

Головне, щоб офіціанти робили барвистий опис невимушено, і їм самим це подобалося! І для цього потрібно займатися нематеріальною мотивацією офіціантів, про яку я вже писав одного разу.

Заборонені слова

Презентація страви, легенда

Особливою фішкою вашого закладу можуть стати якісь легенди про страви та напої, що подаються у вас. Так, офіціанти, зможуть розважати гостей, короткими історіями, що інтригують, про страви або напої, які вони замовили.

Це завжди позитивно відбивається на чайових та запам'ятовується гостям. Особливо, коли легенда розказана офіціантом артистично, невимушено і супроводжується невеликим шоу при подачі (наприклад, страва або напій обпалюється фломбером прямо на столі у гостя). Більше того, гості можуть потім переказувати ці легенди своїм друзям, що буде чудовою рекламою Вашого закладу.

Автор: Максим Пилаєв, "Відмінний Сервіс".

При публікації статті або її частини посилання на джерело є обов'язковим! (goodserv.org.ua)