Як навчити дитину складам у домашніх умовах 6 років швидко

Які склади треба вивчати першими?

Як тільки дитина запам'ятала кілька літер (від 2 до 5) та звуків, які вони позначають, переходьте до складів. Нехай першими стануть слова, що складаються з складів, що повторюються: мама, тато, дядя, няня. При цьому не потрібно розбивати склад окремі звуки.

У якому віці діти читають по складах?

Думати в процесі читання Тому єдиної відповіді, в якому віці дитині потрібно читати, ні — віковий етап дуже широкий, починаючи від чотирьох-п'яти до семи-восьми років. Вік, коли дитина починає будувати склади разом, не настільки важливий, як те, що дитина читає та розуміє прочитане.

Як навчити дитину читати якщо вона не хоче?

Поради, як допомогти дитині зацікавитися читанням

  1. Дозвольте дитині самостійно обирати книги, які йому хотілося б прочитати, коли він навчиться
  2. Приділяйте спільному читанню хоча б 30 хвилин на день.
  3. Обговорюйте прочитане …
  4. Придбайте рідер.
  5. Подавайте приклад якомога

Читай Швидко
Як навчити дитину читати? Швидке читання за складами та цілими словами – ЧБ

Як навчити дитину складам у домашніх умовах 6 років швидко

Як правильно в домашніх умовах навчити дитину до 6-7 років читати з нуля – за абеткою, за допомогою кубиків чи іншими способами – огляд методик, а також прості РИА Новости, 13.12.2021

МОСКВА, 13 грудня – РІА Новини.Як правильно в домашніх умовах навчити дитину до 6-7 років читати з нуля – за абеткою, за допомогою кубиків або іншими способами – огляд методик, а також прості завдання та легкі ігри – у матеріалі РІА Новини. Коли вчити дитину читати немає єдиної думки, в якому віці краще починати навчання. Деякі автори методик раннього розвитку наполягають, що треба починати з двох-трьох років. Інші вважають, що раніше шести-семи років у цьому немає потреби. Деякі американські вчені впевнені, що не існує єдиних стандартів. Деякі діти навчаються читати у три-чотири роки, інші – у сім років і пізніше. З цим згоден Володимир Загвоздкін, старший науковий співробітник Федерального інституту розвитку освіти. В інтерв'ю РІА Новини експерт зазначив: "Примушувати читати дитину, мозкові центри якої, відповідальні за процес читання, ще не дозріли, не тільки безглуздо, а й може завдати істотної шкоди її розвитку". Чи готова дитина вчитися читати Експерти в різних країнах виділяють різні ознаки , Якими можна зрозуміти, що час розпочати навчання. До них можна віднести наступні: З чого починати навчання Фахівці Американської академії педіатрії стверджують, що батьки повинні читати дітям з раннього віку. На те є вагомі причини: Не менш важливою є культура читання в сім'ї. Якщо малюк бачить, що дорослі люблять читати, він теж починає цікавитися книгами. Методики навчання читанню Є багато способів навчити дитину читати. Не всім дітям підходить та сама методика.Звуковой методЦей спосіб навчання розробили ХІХ столітті.Першим етапом була протяжна вимова приголосних, після чого переходили до злиття приголосної та голосної. При цьому дитині не пропонували вивчати назви букв.Звуковий метод широко використовується для навчання читання англомовних дітей. В англійській одна і та ж літера може читатись по-різному залежно від того, які літери поряд з нею. Наприклад, у слові 'cat' 'c' читається як [k], а в 'cinema' – як [s]. У Росії звуковий метод був істотно доопрацьований і ліг в основу сучасного класичного способу навчання грамоті. відомий із творців цієї методики – Костянтин Ушинський, основоположник наукової педагогіки у Росії. Ушинський запропонував принципово новий підхід – не просто заучування та поєднання елементів мови, а аналіз живої мови. Наприклад, у підручнику педагога " Рідне слово " були вправи зіставлення звуків та його поєднань друг з одним, розподіл слів склади, вибір їх голосних. За цією методикою діти вчаться читати літери та їх поєднання, потім – прості тексти за складами. листі. Відмінна риса її букваря – використання мови як мінімальної одиниці читання. Кубики Зайцева Творець кубиків російський педагог Микола Зайцев взяв за основу метод Льва Толстого. Головна ідея – навчання не за літерами чи складами, а за складами.Склади складаються з: Такий метод значно спрощує освоєння читання: у російській мові склад може складатися з 5-10 букв – наприклад, "жменя", "раптом", а склад – максимум з двох. У наборі Зайцева 61 кубик. Вони розрізняються: У комплект крім кубиків входять: Діти на кубиках навчаються читати склади, потім показують їх на таблиці і співають разом із дорослим. У ході навчання використовують багато ігор. На заняттях малюку дозволяють ходити по кімнаті, стрибати, бігати. Методика Воскобовича Найбільш відомі посібники автора – "Складушки" та "Теремки". Складушки "Складушки" – це альбом з картинками та пісеньками. На перших сторінках – інструкція для батьків. До видання додається CD-диск із аудіозаписами. Допомога розрахована на дітей з двох років. Спочатку дитина вчить літери та їх поєднання, а потім співає віршики. Згодні вивчаються не за абеткою, а разом з голосними по парах дзвінкі – глухі. Теремки У посібнику два види кубиків, зроблених з товстого картону: Коли кубик-вкладиш вставляється в "теремок", одна буква опиняється в віконці поряд з іншою – виходить склад. Загалом у наборі 12 “теремків”, 12 кубиків-вкладишів та керівництво для батьків з інструкцією, завданнями та іграми. Посібник розрахований на дітей віком від двох до восьми років. Він навчав своїх дітей читати за абеткою Льва Толстого, а пізніше дізнався про методику Зайцева. Ознайомившись із нею, автор дійшов висновку, що дорослому доведеться витратити чимало часу та сил, щоб навчитися застосовувати метод. Тоді Чаплигін створив свою систему навчання, спростивши методику Зайцева. На гранях кубиків Чаплигіна – не склади, а літери чи розділові знаки.Для пробілів є два кубики без зображень. Кубики з'єднуються один з одним за допомогою магнітів. При цьому поставити символ нагору ногами не вийде: магніти не спрацюють. У посібнику Чаплигіна "Я читаю сам": Методика розрахована на дітей від чотирьох до восьми років. З кубиків складаються слова та фрази, а для запам'ятовування та підказок використовуються картки з картинками. Після проходження всіх завдань та іспиту дитині видається диплом. Картки Домана Гленн Доман – американський лікар-фізіотерапевт. Спочатку його методика призначалася для дітей з тяжкими захворюваннями нервової системи – такими, як церебральний параліч, епілепсія, аутизм, синдром Дауна та синдром дефіциту уваги та гіперактивності. Однак згодом цей спосіб стали використовувати для навчання здорових дітей. Система Домана називають методом цілих слів. Ця концепція з'явилася у XVIII столітті у Німеччині, а в XIX-му стала широко відома у США. Суть підходу в тому, що спочатку діти запам'ятовують слова, а потім букви та звуки. До вивчення алфавіту приступають тільки після того, як дитина навчилася читати. Дорослому пропонується кілька разів на день показувати дитині картки зі словами, одночасно вимовляючи їх. На звороті можуть бути картинки. Кожній картці присвячена одна секунда. Тривалість сеансів – від 15 до 30 хвилин. Важливо, щоб дитині було весело та цікаво. Доман також наголошував, що для успішного навчання необхідне позитивне підкріплення. Наприкінці кожного уроку потрібно обов'язково похвалити маленького учня. Автор методики стверджував, що навчати можна з шести місяців, і що раніше розпочати, то швидше буде результат.Якщо тягнути до шести років, діти навряд чи зможуть повністю розкрити свій потенціал. У Росії її метод застосовувався у 1918—1931 роках. Досвід показав, що для російської цей спосіб навчання менш ефективний, ніж інші. Він працює з англійською мовою, тому що в ньому близько 80% лексики – односкладові слова і немає відмін і відмін. Проте навіть щодо англійської виникають проблеми. У дитини не виходить вимовити нове йому слово, оскільки він знає, як читати дрібніші одиниці мови. Автор запозичив у Зайцева читання за складами та вивчення звуків без назв літер, а в Домана – принцип багаторазового показу групи символів з їх одночасним озвучуванням. У процесі окремі елементи замінюються на нові. Отримані знання закріплюються спеціальними іграми. Діти не сидять за партами. Вони можуть вільно ходити і бігати по класу. Навчання відбувається за допомогою настінних посібників – "будиночків для букв". У кожному віконці – склад. Малюки вивчають послідовно літери, склади, склади, слова та речення, потім читають книжки, написані або адаптовані автором, і переказують їх зміст, після чого переходять до самостійного читання дитячої літератури. світі. Розробляючи її, Марія дійшла висновку, що у середовищі, де заняття спрямовані на підтримку природного розвитку дітей, вони набувають здатності до самоосвіти.Особливий акцент робиться на повазі до дитини та відсутності примусу. Для навчання використовується безліч матеріалів: Принципи методики: Вчити дитину читати по Монтессорі вдома непросто: доведеться купити багато дорогих матеріалів, організувати особливий простір для занять. Ця методика більше підходить для дитячих садків, проте можна включити деякі її елементи в домашню програму навчання. В основі її методу лежить "двопівкульний підхід" – одночасний розвиток образного та логічного мислення. У букварі автора є завдання різних рівнів – сюжетні та асоціативні ігри, а також прості вправи з ігровими елементами. До кожного додається коментар для дорослого. Книжка розрахована на дітей від чотирьох до восьми років. Літери втілюються у різних образах, танцюють та виконують інші дії. У букварі можна малювати, є багато завдань з письма. Соболєва наполягає, що для формування навички усвідомленого читання необов'язково вчити фонетику, аналізувати слово і т. д. Слово буква читається твердо, а в цьому – м'яко. Потім наводить приклад: "Оберемо букву "М" і візьмемо два слова – "мама" і "ведмедик". Як покроково навчити дитину читати Більшість методик зводиться до вивчення елементів мови від дрібних до великих. Багато фахівців наголошують на необхідності ігрового підходу. Крок 1.Вивчення літер Микола Зайцев зазначив, що абетка заплутує дитину. Зображення літер у його свідомості починають асоціюватися не зі звуками, і з картинками. Малюкові важко зрозуміти, як, наприклад, "лось", "індик", "сокіл" і "лелека" перетворюються на слово "лисиця". Краще використовувати буквар, кубики, літери із пластику, дерева або картону. Крім того, важливо показати малюкові, що письмова мова пронизує все життя. Наприклад, можна шукати з дитиною літери на плакатах, вивісках магазинів, упаковках і т. д. Найпростіше – складати слово з кубиків чи вирізаних букв. Ще можна спробувати таку вправу: Крок 3: Розширення словникового запасу в писемному мовленні Тут допоможуть флеш-картки. Можна під час читання вказувати на слова у книгах, а через якийсь час попросити малюка зробити це самому. Хороша ідея – наклеїти стікери на предмети в квартирі. Крок 4: Складання словосполучень та пропозицій На цьому етапі можна використовувати кубики, букварі, картки та інші матеріали. Крок 5: Читання текстів не просто вчити читати, а залучати дитину до обговорення історій, просити переказати їх. Буде корисно співати пісеньки та читати скоромовки. Правила навчання читанню Якщо узагальнити, рекомендації більшості методистів можна звести до наступних правил. Уроки мають бути короткими. Фахівці радять займатися з дитиною не більше 20 хвилин на день п'ять днів на тиждень, але час можна трохи скоротити або збільшити з урахуванням віку. Дуже важливо, щоб дитині було цікаво вчитися.Якщо уроки будуть нудними, він може зникнути інтерес до читання. Допоможе ігровий підхід: дитина краще запам'ятовуватиме інформацію, менше втомлюватиметься, і в неї збережеться мотивація. Книги малюк може вибрати сам. Програма має відповідати рівню розвитку дитини. Занадто складні завдання можуть викликати почуття неповноцінності та стрес. Для ефективного навчання необхідний позитивний настрій. Коли дитина занадто збуджена, вередує або засмучена, від занять буде тільки гірше. У хорошому настрої діти більш сприйнятливі до нового матеріалу. Виправляти помилки потрібно м'яко та доброзичливо. Краще запропонувати малюкові знайти помилку самостійно. Якщо йому не виходить, можна нагадати, як прочитати правильно. Важливо звертати увагу малюка на його успіхи, хвалити за кожне досягнення, навіть невелике. Коли дорослий акцентує увагу на невдачах, критикує та порівнює дитину з іншими дітьми, її мотивація знижується. Закінчувати заняття потрібно на позитивній ноті. Хороша ідея – приготувати на кінець уроку цікаву гру або вправу. Вправи для навчання читання Завдання для навчання грамоті будуються за принципом від простого до складного. Складання слів з літерДля цього знадобляться картки з картинками та матеріали з літерами – картки, кубики або вирізаний алфавіт. Потрібно показати дитині картинку, дати їй літери, з яких складається слово, та попросити розкласти у правильному порядку. Потім можна ускладнити завдання – дати більше літер і запропонувати дитині скласти якнайбільше слів з наявних матеріалів.2. Складання слів зі складів Необхідно покласти на стіл: Нехай дитина з'єднає елементи."Закінчи пропозицію"Дорослий закриває рукою або аркушем паперу останнє слово в реченні. Дитині потрібно здогадатися, яке слово заховано, або придумати свій варіант, залежно від мети вправи. Ігри для навчання читання Процес навчання в такому віці нерозривно пов'язаний з ігровою діяльністю. План дій: Гра 2 Необхідно: Розуміння тексту